З нішевого продукту “для своїх”, ширше відомого як “the dad shoe brand”, New Balance за останні 5-7 років перетворився на виробника хайпових кросівок, найуспішніші моделі якого можна побачити як на поп-зірках світового масштабу, так і на студентах українських вузів. Як так?
Успіх контори на масовому ринку зумовлений низкою факторів, від широкої доступності недорогих моделей, і до вдалих лімітованих колаборацій із топовими дизайнерами, атлетами, артистами та іншими брендами. Беззаперечно, вдалі результати NB в культурному просторі останніх часів – результат потужної та поміркованої роботи всіх відділів компанії, що дозволяє бренду тіснити конкурентів на самій верхівці.
Сьогодні ж ми хотіли б звернути увагу на одну унікальну особливість історії New Balance, а саме те, як при такому масованому успіху серед найширшої аудиторії, не втратити core-сегмент своїх найприскіпливіших фанатів? Розповідаємо про New Balance Made in USA та Made in England.
Мабуть, багато хто з вас знає, що New Balance – американська компанія, заснована ще в 1906-му у штаті Массачусетс. А чи знали ви, що на сьогодні NB – єдиний виробник, який досі виробляє взуття в США? Лінійка “Made in USA” була створена для підтримки місцевої промисловості і як втілення зразкового американського ремісництва. Моделі цієї колекції виготовляються з мінімум 70% місцевих матеріалів і використанням американської робочої сили. “NB Made”, як зараз зветься цей підрозділ, відомий своїми знаковими моделями, такими як серія 990, що зараз випускається вже у шостій ітерації 990V6.
Цікаво ще й те, що NB, випускаючи найсвіжішу версію V6 з використанням останніх технологій, як-от амортизацією FuelCell, не відмовляється від перевидання і попередніх версій 990-х. З перервою у декілька років бренд регулярно перевипускає всю серію, від V1 до V5, – акурат заради відданих фанатів “тих самих старих Беленсів”. Така політика – не в останню черга заслуга нью-йоркського дизайнера, засновника бренду Aime Leon Dore, Teddy Santis, який після низки ультра-вдалих колаборацій був запрошений на посаду креативного директора всія NB Made. Вся американська лінійка бренду – його рук справа, включаючи нещодавно перезапущену колекцію одягу, теж Made in USA.
Подібним чином, лінійка “Made in UK” виготовляється на фабриці New Balance у Флімбі, Англія, яка працює з 1982 року. Ця колекція також підкреслює використання високоякісних матеріалів, не доступних для інших лінійок, а також “броньовану” конструкцію ручної роботи, включаючи класичні моделі, такі як 1500 та 577.
Для англійців, фабрика у Флімбі – справжня гордість того самого “domestic manufacturing”, де люди працюють десятиріччями, докладаючи власні досвідчені руки до вислову “hand made”. Дизайном на фабриці керує Samuel Pearse, IG якого сповнена цікавими behind the scenes та історією різних моделей, радимо зафоловити.
Модель 1500, до прикладу, випускається з 1989-го і має свій окремий культовий статус у британській футбольному фанатському русі та й не тільки. 1500 можна побачити на голлівудських сєлєбах, в культових серіалах, типу Seinfeld, а також на ногах молодого Білла Клінтона під час пробіжки. Дизайн 1500 належить без перебільшення легенді снікер-культури, "хрещеному батьку кросівок”, Steven Smith – інженеру цілої низки моделей NB (574, 997), а також таких культових кросівок, як Reebok Instapump Fury, Nike Air Spiridon Cage 2 та майже всієї лінійки adidas Yeezy разом із Йе.
New Balance Made in USA та UK – не просто окремі дорогі лінійки кросівок великого бренду, вироблених з дорогих матеріалів, дорогими руками. Це справжні “мамонти” культури кросівок, з якими тобі обов’язково треба познайомитись ближче.
автор тексту: Sasha Tromsa